Barnebursdager

Her finner dere litt informasjon om bursdagsfeiring i og utenfor barnehagetiden

Barnehagen har ingen regler om hvem som skal inviteres i bursdager, men oppfordrer foresatte til å være bevisst på at ingen barn bli ekskludert dersom ikke hele barnegruppen inviteres.

Dersom hele barnegruppen inviteres, kan invitasjon deles ut i barnehagen. Dersom deler av barnegruppen inviteres, så skal invitasjon sendes privat.

Barnehagen lager en liten markering for hvert enkelt barn i barnehagetiden. Da får de krone, bursdagssamling med sang og is etter lunsj.

Tidligere har vi åpnet opp for at foreldrene kan legge bursdagsfeiring til barna i barnehagetiden. Vi har da tatt med barnegruppen hjem til det aktuelle barnet og hatt barnebursdag med foresatte. Pedagogteamet har hatt en diskusjon på dette og tenker at bursdagsfeiring av barna kan holdes privat da dette ligger utenfor barnehagens formål og innhold.